Najnowsze komentarze
Też jestem uzależniony i z tego po...
Też jestem uzależniony i z tego po...
uzależniona motocyklistKa do: Motocykle - najlepszy nałóg...
A czy ten "nalog" zarezerwowany je...
Autor artykułu to wsiowy idiota w ...
Oj coś wiem o tym nałogu :P Od...
Więcej komentarzy
Ulubieni blogerzy
Moje miejsca
Moje linki

27.10.2010 15:40

Cudze chwalicie, koreańskiego nie znacie...

Inne motocykle...

 

Plany na przyszły sezon są różne, a największym wyznacznikiem jest kasa. To od niej wszystko zależy. Na moje nieszczęście wydatków jest mnóstwo i przy moich bardzo skromnych zarobkach, które są związane z dorabianiem, ciężko mi będzie odłożyć sumę na zadbany motocykl i dodatkowo mieć pieniądze na ubiór i formalności.

 W poszukiwaniu ciekawych ofert z mojego województwa natrafiłem na bardzo ciekawą ofertę, a mianowicie Hyosunga GTR 125. Przyznam szczerze,że nigdy wcześniej nie słyszałem o tej marce, a tym bardziej nie spotkałem takiego motocykla na drodze. Sam wygląd tej maszyny skojarzył mi się z Gixxerem, a to przez m.in przez przednią lampę i ogólny wygląd motocykla. 

 

 Zainteresowany tą maszyną postanowiłem, że dowiem się czegoś więcej na jej temat. Czytając kilka opinii i artykułów dowiedziałem się ciekawych rzeczy, a przede wszystkim upewniłem się w swoim przeczuciu. Ta koreańska marka ma sporo wspólnego z Suzuki. Taki stan rzeczy sprawia, że jest ona godna zaufania, a kraj pochodzenia wpływa na przystępną cenę tego motocykla.

 Według mnie to ciekawa alternatywa dal Hondy CBR 125, Yamahy YZF R125. Honda już trochę się opatrzyła i mimo nowej stylizacji przypominającej CBR 600RR nie jest najświeższa konstrukcyjnie, natomiast Yamaha będąc całkiem nowym graczem na rynku jest dosyć droga jak na motocykl o tak małej pojemności. Wydawało by się mogło, że koreański sprzęt bije konkurencje na głowę. Jest dwucylindrowy, pięknie brzmi ma przednie zawieszenie USD i doskonałe " heble". Tylko nazwa marki i moc porównywalna z rywalami, która kształtuje się na poziomie 15KM może rozczarować, cała reszta jest jak najbardziej do przyjęcia. Co ciekawe w tej "budzie" występuje również silnik 250ccm oraz 650ccm co dodaje tylko pikanterii i pozwala dobrać odpowiednią moc dla siebie.

 

 Oczywiście Hyosung GTR 125 przegrywa pod względem osiągów z Hondą NSR 125, Aprilią RS 125, czy Cagivą Mito. Jest jednak od nich trwalszy, brzmi o niebo lepiej i jest mało popularny, a to oznacza, że w tłumie wszelkiego rodzaju "plastików" można się wyróżnić.

Byle jeszcze znalazły się sodki na jego zakup...

 

Komentarze : 7
2010-10-28 10:55:28 RedShadow

Nie słuchaj tego co piszą, te 15 koni to wcale nie jest mało (jak na 125 oczywiście), co z tego że 2T mają dwa razy więcej mocy jak palą też dwa razy więcej, a moc jest tylko na papierze bo żeby to jechało to musisz non-stop trzymać go na obrotach i brzęczeć jak skuter. Znajomy miał takiego hyosunga tylko w nakedzie i na pierwszy rzut oka i ucha nikt nie wierzył że to 125. Jeździ to całkiem nieźle, brzmi jak sporo większy sprzęt i na pewno jest dużo lepszą opcją niż zajeżdżone dwutakty.

2010-10-28 10:46:23 aprilia szczecin

Pytanie czy te 15 koni wynika z możliwości silnika czy ograniczeń prawa jazdy A1?
Stwierdzenie o trwałości sprzętu na podstawie wyglądu jest chyba lekko na wyrost ;)

pozdrawiam

2010-10-28 07:31:08 Wilko

Hyosung jest czterosuwowy, dlatego ma tak mało mocy. Yamaha jest bardzo porównywalna osiągami do tego motocykla. Teraz użytkuje Gilerę i przy ciągłym odwijaniu pali mi maksymalnie 3.5 litra. Ale właśnie mysle o tej mocy bo mój Stalker na światłach pokonał Hondę Varadero 125.

2010-10-27 22:11:51 VeRTe

Sry poprawka yzf 125 jest czterosuwem XD Pomyliłem się i do błędu się przyznaję.

2010-10-27 21:41:50 VeRTe

W sumie z opisu wynika, że nawet niezły ten koreaniec. Jednak moc jest bardzo niska. Co prawda nie dziwi ponieważ jest to dwusuw. Ja osobiście polecałbym ci dwusuwa jeśli chodzi o tą pojemność, przy czym może to nie być dla ciebie dobra propozycja gdyż dwusuwy są okrutnie paliwożerne (świetnym przykładem jest moja tdr 125, która w moich rękach nie schodzi poniżej 5,5l/100km lecz ma moc zbliżoną do 30 kucy dokładnie 26 czy 28 o ile dobrze pamiętam więc praktycznie 2krotnie przewyższa hyousonga a nie jest sprzętem strikte sportowym, nsr czy yzf prawdopodobnie będzie mocniejszy). Powodzenia w wyborze. Lewa

2010-10-27 18:20:28 Dominik

Co kto lubi trzymam za ciebie kciuki!!!!!!!Fajny Koreaniec jak by nie patrzył jest o niebo lepszy od chińszczyzny!

2010-10-27 17:00:02 Liseq

15 koni to za mało w łowiczu jest taki hyosung i wygrałem z nim wyścig moim skuterem (aerox 70cc EVO)

  • Dodaj komentarz